[ 1 ]
[ 2 ]
[ 3 ] |
Wołomin, stacja kolejowa (LK Nr 6 z Warszawy Wil. do Małkini).
Zbudowana w 1862 r., poddana elektryfikacji ponad pół wieku temu,
posiada wydzieloną część towarową z rampą wyładowczą
dla kruszyw (przy ul. Żelaznej), wagą kolejową (w ruinie) i kilkoma
bocznicami kolejowymi (PKP Energetyka, Eltor i Naftgaz oraz innych).
Do infrastruktury stacji zalicza się również kładka dla pieszych
nad torami oraz nastawnia kierująca ruchem na stacji.
Obecnie stacja odgrodzona jest od osiedli mieszkaniowych, przy Armii
Krajowej, górami tłucznia kolejowego i powalonych (ściętych drzew).
Razem daje to iście górski krajobraz, ale bez czystego powietrza:P.
|
[ 4 ]
[ 5 ]
____________________________________________________________
[ 6 ]
[ 7 ] |
Lokomotywa parowa Pt47, przed stacją kolejową "Skarżysko-Kamienna".
Taki sprzęt "biegał" tu jeszcze w 1986 r., polska konstrukcja przeznaczona
do prowadzenia pociągów pospiesznych, o masie do 600 ton, z maks. prędkością
110 km\h, którą oparto na projekcie z lat 30 ubiegłego wieku (103 t, 1200 kW).
|
__
[ 1 - 5 ] fot. Marcela, kwiecień 2015, Wołomin,
[ 6 - 7 ] fot. Moro, kwiecień 2015, Skarżysko-Kamienna
Moro FX(ed).
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Zapraszamy do dyskusji.