25-lecie odrodzonej Polski to okazja, by spojrzeć wstecz. Noc
Muzeów to okazja by zrobić to za darmo.
Z tej okazji Polska Agencja Prasowa w
postindustrialnych wnętrzach dawnej Drukarni Naukowo-Technicznej PAP na
Mińskiej 65 przedpremierowo zaprezentowała wystawę "25 lat polskich przemian".
[ 1 ] |
W końcu 1918 roku pomiędzy ulicami Mińską, Terespolską (dziś
Chodakowska), Podskarbińską i torami kolejowymi rozpoczęły działalność
Centralne Warsztaty Samochodowe podlegające Ministerstwu Spraw Wojskowych.
Zajmowano się w nich początkowo naprawami sprzętu wojskowego,
który pozostał po zaborcach, a później produkcją pierwszych wozów pancernych
dla polskiego wojska, czołgów szkoleniowych (m-ki Renault) i wreszcie słynnych samochodów
CWS, których (z dużą przewagą mocy) w pościgach używała m.in. Policja Państwowa.
CWS kareta (wersja zamknięta, m.in. policyjna) i torpeda (ze składanym dachem). [ 2 ] |
W Noc Muzeów 2014, prócz wnętrz dawnych warsztatów i samych zdjęć PAP, można jednak było obejrzeć samochody, które w PRL-u królowały na polskich ulicach oraz przypomnieć sobie sklep mięsny lub wnętrze posterunku Milicji Obywatelskiej.
"Milicja", Nysa 522 (wersja patrolowa) "leontyna". [ 3 ] |
Syrena 105. [ 4 ] |
Warszawa M20. [ 5 ] |
"leośka" na organach. [ 6 ] |
Taki Hydromil 29 (tylko ładniejszy;), za sprawą GRH MO i ZOMO, witał gości na Mińskiej. [ 7 ] |
Były więc Maluch, Polonez, ale i milicyjna Nysa czy luksusowa Czajka. Były napoje z Saturatora, pasztetowa, pierogi i zomowcy z armatką wodną Hydromil 29. Wszystko wypucowane, dosolone i naprawdę z pomysłem przygotowane!
__
[ 1, 2 ] źr. domena publiczna,
[ 3, 6 ] fot. Moro, 17 V 14,
[ 7 ] fot. "Pojazdy służowe ZOMO".
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Zapraszamy do dyskusji.